Chocolaatjes met noten en rozijnen

Ik gebruik kokosolie al een paar jaar in de keuken (en op mijn huid). Het is een gezonde olie (bestaat uit gezonde vetten en laurinezuur, werkt ontgiftend en ontstekingsremmend en nog veel meer). Je koopt het bijvoorbeeld bij de Bio winkel. Het is een witte harde massa maar wordt vloeibaar bij 25 graden. Je kunt er in bakken, frituren of als “boter” gebruiken in allerlei recepten.

Omdat ik een ontzettende chocoladeliefhebber ben, hier een lekker recept voor chocolaatjes gemaakt van kokosolie.

4 eetlepels kokosolie
Handje noten (soort noten is naar keuze)
Handje rozijnen
4 theelepels cacao poeder

Verwarm de kokosolie in een pan totdat het vloeibaar is. Hak ondertussen de noten in kleine stukjes. Meng de noten, de rozijnen, de olie en de cacoa in een bakje. Proef of het zo lekker vindt. Ik hou van pure chocola. Maar je kunt er ook nog wat honing bij doen, of minder cacao. Verdeel het mengsel nu met een klein theelepeltje in vormpjes. Ik gebruik meestal een ijsblokjes vorm, en mini cupcakevormpjes. Het is nog steeds vloeibaar nu, dus daarom zet je het een uur in de vriezer. De kokosolie wordt dan hard, waardoor het eetbaar wordt! Je kunt nu de chocolaatjes uit de vormpjes halen en opeten. Dit recept is goed voor ca 10 chocolaatjes, maar dat hangt natuurlijk af van hoe groot je ze wilt šŸ™‚

Je kunt ze bewaren in een bakje in de vriezer. Ze smelten buiten de vriezer, dus als je ze eruit haalt dien je ze wel meteen op te eten. Je kunt variĆ«ren met de inhoud. Voeg eens cranberry’s, bananenchipjes, kokos toe. Of eet ze gewoon puur.

Geniet ervan!

Chocolaatjes

Plaats een reactie