Quinoa bosbessen ontbijt

Een heerlijk warm, voedzaam en vullend ontbijt! In quinoa zitten heel veel mineralen, vitamines, eiwitten en vezels. Ik gebruik het vaak als lunch of diner, maar vanmorgen heb ik dit geprobeerd als ontbijt en blijkt voor herhaling vatbaar.

Voor 2 personen:

ca 150 gr quinoa
ca 300 ml Sojamelk (of amandelmelk)
Handje bosbessen
Handje pecannoten
Honing
Kaneel

Was de quinoa zorgvuldig en doe het in een pan (als je het niet wast smaakt het erg bitter). Giet de melk erbij, ongeveer twee keer zoveel als de quinoa. Kook de quinoa op laag vuur ca 12 minuten. Tussendoor roeren. Voeg naar smaak kaneel en honing toe. Als het bijna klaar is (de melk is geabsorbeerd door de quinoa) dan voeg je de bosbessen toe. Verdeel over 2 bakjes en voeg de noten toe.

Je kunt naar smaak ook ander fruit en andere noten gebruiken.

Quinoa bosbessen ontbijt

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s